Bmw e30 m40 turbo

Päivityksiä tulee tänne kyseisestä projektista

Quick Overview

Kategoria
Autot
Kieli
Finnish
Total members
2
Total events
0
Total discussions
0
Total views
1K
Total albums
0
6. Huhtikuuta 2020

Takalasin ritilän sovittamista. Mielestäni aika hieno. Pitää hankkia sikaliimaa jostain että saa kiinni.

92112171_269901617334730_3115099398506283008_n.jpg
Show full message
30 maaliskuuta 2020

Kauden eka testilenkki heitetty ja muutamia korjauksia vaatinee, yllätys.

Pientä ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa nyt kun tyhjäkäyntimoottorin tulppa poistettu ja kaasuvaijerin säätö löysätty sen verran että kaasuläppä on täysin kiinni asennossa kaasun ollessa vapaalla. Moottorinohjaukseen päivitetty kaasuvaijerin uudet asennot täyskaasulla ja vapaalla.
Tyhjäkäynnin hallinta-asetuksia muutettu Tunerstudiossa off ->pvm 2-wire ja open loop (warmup).
Ajettavuudeltaan ihan ok nyt vakio jousilla. Nelipyöräsuuntaus pitäisi tehdä.
Jossain vaiheessa joutuu konetta nostamaan ja korjaamaan pakosarjan tiiveyden. Todennäköisesti pakosarjan tiiviste antautunut tai pinnapultti. Pakosarja ehjä.
Pieniä sytytyshäiriöitä.
- Hukkakipinäpuola lyö läpi kuoreen - 1 sylinterin kohdalla.
Show full message
7.8

Flatshiftingii testattu ja todettu toimivaksi. Ainoa ongelma on kytkimessä joka välillä jää auki asentoon ja tämän takia flatshifting lähtee päälle kun ei pitäisi. Kun kerkeän niin hankin herkemmin liikkuvan kytkimen tilalle. Kytkimenä siis käytetään tavallista jarruvalokytkintä tai 'clutch switch'.

Tänään myös over run fuel cut testattu ja toimi lähestulkoon ongelmitta toistaiseksi

Laajakaista lambdan uudelleen kalibrointi tunerstudiossa. Uudet arvot 0-10, 5-19. Nyt vastaa plx laajakaistan arvoja.
Show full message
5. Syyskuuta

- Launch control kytkimen ja telineen sovittelua ja kiinnitys ohjauspyöräakseliin.
- Lasiputkisulakkeen laitto suojaamaan flektille menevää virtaa.

Kokeiluun

- Suuttimien deadtime (13.2v) 0.9 -> 0.7ms.
- Ego control pois käytöstä
- Over run fuel cut päälle eli ts. Moottorijarrutus ja siihen liittyvät polttoaineensyötön katkaisu asetuksineen.


Show full message
4. Syyskuuta

Pientä muutosta.

Tyhjäkäyntimoottorin asetus open loop (warmup) tilasta closed loop (rpm).
Eli lyhyesti jäähdytysnesteen lämpötilaan perustuvasta tk moottorin läpän asennosta - > kierroslukuun perustuvaan.

Required fuel laskuriin suuttimien virtausarvo @3bar muutettu 440cc > 444cc jolloinka 6.9ms muuttui 6.8ms. Tämä siis valmistajan mukaan ilmoitettu speksi. Tuskin mitään suurempaa muutosta havaittavissa, aika marginaalista.

Suuttimien pwm current limit asetettu pois päältä koska korkea ohmiset suuttimet

Sytytysennakko karttaa muutettu sen verran että tyhjäkäyntialueelle 15° ennakko.

Myös tälläistä tuli hankittua. Nämä vielä tuohon sähköflektin asennukseen suojaamaan.
Show full message
Elikkäs joo, päivityksiä auton tekniikkaan ja kaikkeen siihen liittyvää löpinää tulee tänne 3 syyskuuta lähtien.

Kuvat projektista tulee tähän kansioon:

Lyhyesti autosta,

Bmw e30 1989 316i, tekniikka vaihdettu m40b18
Kiinan kopio turbo hukkiksella, vastaa suurin piirtein holsetin hx35.
Megasquirt ms2 v3 extra ohjaus.
Hukkakipinäpuola (wasted spark)
440cc "444cc" delphin korkea ohmiset suuttimet
Getrag 240
Plx dm 6 laajakaista lambda
Bilteman dumppi
Bilteman välijäähdytin
Volvon sähköflekti

3. Syyskuuta

- Sähköinen flekti asennettu vanhan visko flektin tilalle. Suurempaa tehonlisäystä tuskin odotettavissa muutamaa heppaa lukuunottamatta. Mutta vähemmän kuormittavia tekijöitä koneelle ja sekä vesipumpulle on aina plussaa.
Show full message
Ylös